پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227828
ترامپ در اولين سخنرانيش در کنگره زهرش را عليه ايران ريخت!
تاریخ انتشار : 1395/12/11 09:21:18
نمایش : 1561
ترامپ در اولين سخنراني خود در کنگره گفت: من تحريم‌هاي جديدي عليه افراد و موسساتي که از برنامه موشک‌هاي باليستيک ايران حمايت مي‌کنند وضع کرده‌ و بار ديگر بر اتحاد ناگسستني‌مان با اسرائيل تأکيد کرده‌ام.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا سه‌شنبه شب به وقت محلي (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در کنگره آمريکا سخنراني کرد. 

اولين سخنراني رئيس‌جمهور آمريکا در مقابل قانونگذاران آمريکايي در حالي انجام مي‌شود که حضور چهل روزه او در کاخ سفيد با تنش‌هاي گوناگوني اعم از مناقشات عمومي بر سر ميزان جمعيت حاضر در مراسم تحليف، تظاهرات‌هاي گسترده و ادامه‌دار در سراسر آمريکا، صدور عجولانه فرمان منع مهاجرت اتباع هفت کشور به خاک آمريکا، مناقشه‌هاي ديپلماتيک با مکزيک، استراليا، سوئد و فرانسه و استعفاي مشاور امنيت ملي دولت آمريکا و کشمکش تقريباً هر روزه با رسانه‌ها همراه بوده است.

ميهمانان دعوت شده به مراسم سخنراني ترامپ، تنها گوشه‌اي از اختلافات و تفرقه‌هايي که اين روزها جامعه آمريکا را بيش از هر زمان ديگر قطبي و دچار انشقاق کرده را به نمايش گذاشته است. 

در يک سو، خانواده‌هاي سه آمريکايي که گفته مي‌شود توسط مهاجران غيرقانوني کشته شده‌اند، به دعوت «ملنيا ترامپ»، بانوي اول آمريکا در اين مراسم شرکت کرده‌اند و در سوي ديگر، عده‌اي از نماينده‌هاي کنگره از مهاجراني دعوت کرده‌اند که سياست‌هاي ترامپ به آنها لطمه وارد کرده است.

«حميد درويش»، يکي از شهروندان عراقي که جزء اولين نفرات دستگير شده پس از فرمان ضد مهاجرتي ترامپ بود جزء دعوت‌شدگان به مراسم سخنراني ترامپ است. 

بخش‌هاي مهم سخنراني رئيس‌جمهور آمريکا در گزارش زير آمده است.

تهديدهاي اخير که مراکز يهودي را هدف گرفته‌اند و اقدامات خرابکارانه‌ در گورستان‌هاي يهودي و همچنين تيراندازي هفته گذشته در شهر کانزاس، اين نکته را به ما يادآوري مي‌کند که ما در عين حال که ملتي داراي اختلاف بر سر سياست‌ها هستيم در محکوم کردن تنفر و اقدامات شيطاني در تمامي اشکال آن متحديم.

من اينجا هستيم تا پيام اتحاد و قدرت را به شما برسانم.

فصل جديدي از عظمت آمريکا آغاز شده است. غرور ملي جديدي سراسر کشور ما در بر گرفته است و موج جديدي از خوش‌بيني روياهاي ناممکن را در دسترس ما قرار مي‌دهد.

متحدان ما بار ديگر خواهند ديد که آمريکا بار ديگر آماده رهبري کردن است. 

تمامي ملت‌هاي دنيا - اعم از دوست يا دشمن - خواهند ديد که آمريکا قوي، پرغرور و آزاد است. 

من اجازه نخواهم داد اشتباهات دهه‌هاي گذشته مسير آينده ما را تعيين کند. ما براي مدتهاي مديد، همزمان با صادر کردن مشاغل و ثروتمان به کشورهاي خارجي شاهد افول طبقه متوسط بوده‌يم. 

ما از مرزهاي کشورهاي ديگر دفاع کرده‌ايم در حالي که مرزهاي خودمان را براي عبور هر کسي- و براي ورود مواد مخدر در مقادير بي‌سابقه- باز گذاشته‌ايم. 

و ما چندين تريليون دلار در خارج از مرزهايمان هزينه کرده‌ايم در حالي که زيرساخت‌هايمان در داخل به شدت معيوب است. 

ده‌ها ميليون‌نفر (در انتخابات) حول يک مطالبه ساده اما حياتي همصدا شدند: آمريکا بايد شهروندان خودش را در اولويت قرار دهد، زيرا فقط در اين حالت است که ما مي‌توانيم بار ديگر آمريکا را پرعظمت کنيم. 

صنايع رو به مرگ بار ديگر خواهند خروشيد و به زندگي باز خواهند گشت. کهنه‌سربازان قهرمان مهري که بسيار نيازمند آن هستند را به دست خواهند آورد و منابعي که رزمندگان شجاع ارتش ما به آن نياز دارند در اختيارشان قرار خواهد گرفت. 

زمان اندکي از مراسم تحليف من گذشته است و من مي‌خواهم از اين فرصت براي ارائه اطلاعات روزآمد به ملت آمريکا درباره پيشرفت‌هايي که در عمل به وعده‌هايم داشته‌ام، استفاده کنم. 

از زمان انتخاب من شرکت‌هاي فورد، فيات، جنرال موتورز، اسپرينت، سافت‌بانک، لکهيلد، اينتل، والمارت و بسياري شرکت‌هاي ديگر اعلام کرده‌اند که ميلياردها دلار در ايالات متحده سرمايه‌گذاري خواهند کرد و ده‌ها هزار شغل جديد ايجاد خواهند کرد. 

ما با پايين آوردن هزينه جنگنده‌هاي اف‌35 صدها ميليون‌ دلار در پول ماليات‌دهندگان صرفه‌جويي کرده‌ايم و در قراردادهايمان در سرتاسر اين دولت ميلياردها دلار ديگر صرفه‌جويي خواهيم کرد. 

ما فرايند خشکاندن باتلاق فساد دولت را با وضع ممنوعيت پنج ساله براي لابي‌گري مقام‌هاي قوه مجريه و ممنوعيت مادام‌العمر براي لابي‌گري آنها براي دولت‌هاي خارجي، آغاز کرده‌ايم. 

در همين حال، دولت من به درخواست مردم آمريکا براي اجراي قوانين مهاجرت و امنيت مرزها پاسخ داده است. 

با اجراي قوانين مهاجرتي، ما دستمزدها را افزايش خواهيم داد، به بيکاران کمک خواهيم کرد، ميلياردها دلار صرفه‌جويي خواهيم کرد و جوامعمان را براي همه‌گان امن‌تر خواهيم کرد. ما مي‌خواهيم همه آمريکايي‌ها موفقيت کسب کنند. 

به همين دليل ما به زودي احداث يک ديوار مرزي در مرز جنوبي‌مان را آغاز خواهيم کرد. 

تعهد ما خدمت به مردم آمريکا و محافظت کردن از آنها و دفاع از آنها است. ما همچنين در حال انجام تمهيداتي براي مخافظت از کشورمان در برابر تروريسم راديکال اسلامي هستيم.

طبق اطلاعات وزارت دادگستري از زمان حادثه 11 سپتامبر اکثريت افرادي که در ارتباط با جرائم مرتبط با تروريسم محاکمه شده‌اند از خارج از اين کشور وارد آمريکا شده‌اند - از (تيراندازي) بوستون گرفته تا (تيراندازي) سن‌برناردينو تا پنتاگون و بله، حتي مرکز تجارت جهاني!

ما شاهد حملاتي در فرانسه، بلژيک و آلمان بوده‌ايم. اينکه اجازه بدهيم افرادي از مناطقي که امکان غربالگري مناسب در آنها وجود ندارد وارد کشورما شوند، نه تنها دلسوزانه نيست، بلکه اقدامي بي‌پروا است. 

کساني که افتخار ورود به آمريکا را پيدا مي‌کنند بايستي از اين کشور حمايت کنند و مردم آن و ارزشهايش را دوست داشته باشند. 

همان‌طور که وعده داده بودم به وزارت دفاع دستور دادم تا برنامه‌اي براي نابودي داعش تدوين کند - شبکه‌اي متشکل از آدم‌هاي وحشي که اقدام به قتل عام مسلمان‌ها و مسيحي‌ها و مردان و زنان و کودکان تمامي اديان و عقايد کرده‌اند. ما با متحدانمان از جمله دوستان و متحدانمان در جهان اسلام براي برچيدن اين دشمن شيطاني از کره زمين همکاري خواهيم کرد. 

من همچنين تحريم‌هاي جديدي عليه افراد و موسساتي که از برنامه موشک‌هاي باليستيک ايران حمايت مي‌کنند وضع کرده‌ و بار ديگر بر اتحاد ناگسستني‌مان با اسرائيل تأکيد کرده‌ام. 

نود و چهار ميليون آمريکايي جزء نيروي کار نيستند. بيش از 43 ميليون نفر در فقر زندگي مي‌کنند و بيش از 43 ميليون آمريکايي کوپن غذايي دريافت مي‌کنند. 

در هشت سال گذشته دولت قبلي بيش از تقريباْ مجموع تمامي روساي جمهور بدهي بالا آورده است.

در عرصه برون‌مرزي ما وارث مجموعه‌اي از فجايع غم‌انگيز سياست خارجي بوده‌ايم. 

حل اينها و بسياري از مشکلات ديگر مستلزم اين خواهد بود که ما از اختلاف‌هاي حزبي‌مان عبور کرده و همکاري کنيم. 

من اعتقاد عميقي به تجارت آزاد دارم، اما چنين تجارتي بايستي منصفانه هم باشد. 

کشورهايي مانند کانادا، استراليا و بسياري از کشورهاي ديگر داراي يک نظام مهاجرتي مبتني بر شايستگي هستند. اين يک اصل بنيادي است که کساني که خواستار ورود به يک کشور هستند بايستي توان آنکه از لحاظ مالي رو پاي خودشان بايستند را داشته باشند. در حالي که در آمريکا ما اين قاعده را اجرا نمي‌کنيم. 

آمريکا حدود 6 تريليون دلار در خاورميانه هزينه کرده است، آن هم در همان زماني که زيرساخت‌هايمان در داخل رو به فروپاشي است. با اين 6 تريليون دلار مي‌توانستيم کشورمان را دو بار و شايد حتي سه بار بسازيم. 

براي اينکه چرخه فقر را بشکنيم بايستي چرخه خشونت را نيز بشکنيم. 

نرخ قتل در سال 2015 بيشترين نرخ افزايش در يک سال، ظرف تقريباْ نيم قرن را شاهد بود. 

در شيکاگو، بيش از چهار هزار نفر فقط در سال گذشته هدف شليک گلوله قرار گرفتند و ميزان قتل در سال جاري حتي از اين هم بالاتر بوده است. 

من بودجه‌اي را به کنگره فرستاده‌ام که ارتش ما را بازسازي مي‌کند و خواستار آن است که ميزان بودجه دفاع ملي يکي از بزرگترين افزايش‌ها در طول تاريخ را داشته باشد. 

سياست خارجي ما خواستار تعامل مستقيم، قوي و معنادار با جهان است. 

ما عميقاْ از ناتو  حمايت مي‌کنيم. ما از شريکانمان چه در ناتو، خاورميانه يا اقيانوس آرام مي‌خواهيم نقش مستقيم و معناداري هم در عمليات‌هاي استراتژيک و هم در عمليات‌هاي نظامي ايفا کنند و هزينه‌اي که سهم عادلانه آنها است را بپردازند. 

ما براي نهادهاي تاريخي احترام قائليم اما به حق حاکميت ملت‌ها هم احترام مي‌گذاريم.

وظيفه من نمايندگي دنيا نيست. وظيفه من اين است که نماينده ايالات متحده آمريکا باشم. اما مي‌دانيم که آمريکا زماني مرفه‌تر است که درگيري‌هاي کمتري وجود داشته باشند. 

ما خواهان صلح هستيم، در هر کجا که بتوان صلح را يافت. آمريکا امروز با دشمنان ديروز دوست است. برخي از نزديکترين متحدان ما، چندين دهه قبل، در سوي مخالف اين جنگ‌هاي جهاني مي‌جنگيدند. 


فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html